donderdag 6 april 2017

Receptentip 9: Citroen yoghurtcake

Deze cake viel zo goed in de smaak dat ik hem heel vaak maak. Hij smaakt zomers, maar is zelfs in de winter heerlijk! 



Hij komt uit het boek: Mary Berry's BakbijbelIk zocht via Google op het recept en kwam het zowaar tegen. Of dat helemaal met toestemming is van Mary vraag ik me af. 

Recept is ideaal om te bewaren. Je kunt het 7 dagen in de koelkast goed houden. Maar in de vriezer gaat ook prima. Bij ons komt'ie meestal niet zover :). 

Mijn glazuur is wat doorzichtig, dat komt omdat ik er wat minder suiker in gebruik. In de cake zelf moet ook al 300 (!) gram suiker, ik maak daar gewoon 200 gram van. Hij smaakt nog net zo lekker! Idem dito doe ik dit met het glazuur. Ik meng net zolang totdat het op glazuur gaat lijken. Dat glazuur moet je trouwens niet overslaan: dat is zoooo lekker!

Goed, gauw aan de slag. Recept vind je hier

juf Leej 


1 opmerking:

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..