vrijdag 11 november 2016

Receptentip (2) Kerriemacaroni

Kerriemacaroni...dat staat minimaal 1x per maand op het menu. Het is ook echt ontzettend lekker en makkelijk te maken!




De eerste keer dat ik het maakte had ik er erg mijn vraagtekens bij toen ik de pan op tafel zette. Witte macaroni...kon dat wel lekker zijn? Meestal zeg ik dan tegen mijn man: 'We proberen het gewoon, als het echt niet te eten is zetten we de frituurpan aan'. En eerlijk gezegd is dat nog nooit gebeurd. Ik kijk altijd even goed naar de ingrediënten en bepaal dan of we dit recept lekker gaan vinden of niet. Ik probeer echt wel 's andere ingrediënten, maar probeer het zo veilig mogelijk te houden. Het is zo jammer van alle moeite en ingrediënten als het niet met smaak opgegeten wordt. Halverwege de maaltijd bepalen we ook of het een blijvertje is. Is het iets voor 'iedere week' of is het 'zo af en toe eens' of is het 'voor een keertje was het lekker'. Kerriemacaroni viel onder 'iedere week'. Binnen een half uur staat het ook op tafel. 

Even kanttekening erbij: let goed op welke kerrie je gebruikt. Het potje in de winkel is vaak gemiddeld pittig. Kerrie Masala is de pittige variant (ik kocht een potje bij Xenos). En er zijn nog meer soorten kerrie. Dat komt trouwens omdat er geen kerrieplant, kerrienoot of iets dergelijks bestaat. Kerrie is gewoon een kruidenmengsel. 
Gewoon proeven en eventueel meer kerrie bij doen. Cayenne geeft er ook flink pit aan. 

O ja, recept is van smakelijck.nl en vind je hier

Eet smakelijk!
juf Leej

2 opmerkingen:

  1. dit ga ik proberen! Dank je voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm, klinkt lekker. Het is mij weleens overkomen dat ik iets nieuws had uitgeprobeerd wat we allebei echt niet lekker vonden.

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..