dinsdag 22 april 2014

Recepten (7)

Het 7e bericht alweer waarin ik je mijn geteste recepten laat zien. Voor mensen die het nog niet wisten: als je op de naam (dik gedrukt/onderstreept) van het recept klikt, dan wordt je doorverwezen naar de site waar ik het recept vandaan haalde. Tenzij dat het recept uit een kookboek komt. 

Vandaag beginnen we weer met een toetje. Vind ik één van de leukste dingen om te maken. Ik maakte hangop, met aardbeien en verse sinaasappelsap. Klinkt erg gezond, is het ook, op de vanille suiker na. Recept komt uit het boek: 'Buitengewoon Hollands', wat ik ooit bij C1000 kocht. 



Ik maakte banaan/ei pannenkoekjes. Ik at ze als lunch. Maar de smaak vind ik heel typisch zout/zoet. Ik vond het niet erg lekker en zal ze daarom niet meer maken. Maar ze zijn wel erg gezond. Je kan ook voor de gezonde versie gaan, doe het dan zonder bakpoeder. En er is zelfs een variant waar een filmpje van gemaakt is:




Het recept voor pannenkoekmuffins probeerde ik ook uit. Resultaat vond ik ook niet geweldig. Plus de muffin krijg je haast niet van het papiertje af. 


Nu het telkens zo heerlijk weer is, krijg ik steeds meer zin in ijs. Mijn favoriet is toch wel de McFlurry. Heerlijk! Goed nieuws: hier bestaat een heel simpel recept voor. Ik maakte McFlurry met caramelsaus van Dr Oetker. Of dat lekker is!

Bron: www.culy.nl

Verder vond ik een heel lekker recept om zelf kipsaté te maken. Ik maakte alleen de marinade en die was geweldig goed. De satésaus lijkt me ook erg lekker, maar die heb ik dit keer uit een bakje gehaald. Mocht je de saus gaan maken, dan hoor ik graag hoe je hem vond!

Ik heb ook geprobeerd om suikerbrood te bakken. Je kunt suikerbrood maken met een mix voor witbrood, maar ik ben helemaal bij de basis begonnen. Uiteindelijk maak je het ongeveer hetzelfde als gewoon brood, maar je voegt er voor de 2e rijs heel wat suiker aan toe. Brood is erg lekker en zeker voor herhaling vatbaar!


Bron: www.boodschappen.nl
Mislukt er ook wel 's wat? Ja hoor! Ik moet wel zeggen: hoe meer je kookt en bakt, hoe meer inzichten je krijgt. Maar vorig week zijn mijn bagels mislukt. Vond ze er op het plaatje er zo lekker uit zien. Het rijzen ging niet, waarschijnlijk even iets fout gedaan. Ik denk dat de melk te warm was toen ik het gist erbij deed. Toch in de oven gebakken, maar ze waren niet gaar te krijgen. De vogels hebben ze met smaak opgegeten. Ik ga net zolang proberen tot ze wel lukken hoor!

Creatieve groetjes,
juf Leej







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..