zaterdag 29 juni 2019

Vlaggetjesslingers

Voor de geboorte van onze zoon maakte ik twee vlaggetjesslingers. Een meisjes- en een jongensvariant. 

Op stevig karton tekende ik een driehoek en gebruikte die als mal. Naaide twee vlaggetjes met de verkeerde kant op elkaar. Ik naaide alleen de langste kanten, de bovenkant liet ik open. Daarna binnenstebuiten draaien. Vervolgens alle vlaggetjes aan de slinger maken. Dit doe je door een biaisband dubbel te vouwen, te naaien en om de x aantal centimeters (ik dacht dat ik 10 cm aanhield) een vlaggetje mee te naaien.





Uiteindelijk hebben we alleen de jongensvariant gebruikt. Het is de bedoeling dat we die ook bij de verjaardagen van de jongens op gaan ophangen. 

Creatieve groetjes,
juf Leej

3 opmerkingen:

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..