dinsdag 27 juni 2017

Call the midwife-dekentje

Ik had het patroontje al verschillende keren voorbij zien komen. En nu ik besloten heb om mijn wolvoorraad op te maken, leek me het leuk om dit dekentje te maken. 


De oorsprong van dit patroon vind ik interessant. 'Call the midwife' is een film. In die film wordt er een baby geboren die in een prachtig dekentje wordt gewikkeld. En van dat dekentje is een patroon gemaakt. Vandaar het Call the midwife-dekentje. 


Patroon haakt heel erg fijn! Het patroon haalde ik van deze site, compleet met filmpje erbij. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik in het begin erg zat te klungelen met de eerste/tweede toer. Waarschijnlijk heb ik het ergens niet helemaal begrepen. Even wat smokkelen en het is toch goed gekomen. 


Geen idee voor wie het dekentje is. Maar het scheelt me weer bijna 3 bollen in m'n voorraad. 

Gehaakt met Colour Crafter en haaknaald 3. Afmetingen zijn ongeveer 70x70 cm. 

Creatieve groetjes
juf Leej

1 opmerking:

  1. Soms heb je dat wel eens.,maar het is je toch maar gelukt om een mooie deken af te maken.hele klus
    Prachtig ,groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..