vrijdag 13 juni 2014

DIY fles decoreren

Hij was leeg en ik had hem al een paar keer in mijn handen gehad. Maar vond hem mooi van vorm en wie weet...had ik hem nog eens nodig. Precies, hét nadeel van creatief zijn, overal nog wat in zien en niets weg kunnen gooien. Ik besloot actie te ondernemen. 

Het eindresultaat:




Deze mooie fles kun je in zelf heel makkelijk maken. 



Je hebt nodig:
- Lege fles (ik had er eentje van koffielikeur)
- 1 bus Primer spuitverf (Action)
- 1 bus Spuitverf (Action)
- Lijmpistool
- Oude kranten oid
- Lintje




1. Maak de fles goed schoon, dus etiket plús lijm eraf. Ik weet het, het is een irritant klusje, vooral dat lijm! Hoe je dat makkelijk aan kunt pakken, las ik hier en warempel het werkt!

2. Met de lijm uit het lijmpistool schrijf of teken je iets op de fles. 



3. Minimaal een uur laten drogen

4. Spuit de Primer op de fles. (Scrol naar onder voor tips bij het spuiten)



5. Laat minimaal 2 uur drogen (tenzij anders op de spuitbus staat aangegeven)

6. Spuit met de gewone spuitverf, dus de definitieve kleur. 



7. Laat ook weer minimaal 2 uur drogen (tenzij anders op de spuitbus staat aangegeven). 

8. Herhaal stappen 6 en 7 indien nodig. 

9. Maak een lintje aan vast en geef het een mooi plaatsje in je interieur. 



Tips voor het spuiten:
Bij mij gingen een aantal dingen verkeerd, of kon ik beter anders aanpakken, vandaar de tips. 

* Spuiten kun je het best buiten doen. 
* Dek de omgeving voldoende af, hiermee voorkom je bijvoorbeeld witte stoeptegels. 
* Als je met kranten afdekt, let op dat de krant niet opwaait tegen je fles aan, hiermee krijg je lelijke plekken!
* Hou de spuitbus op voldoende afstand (hierover kun je lezen op de spuitbus)
* Je kunt beter 3 dunne laagjes spuiten, dan 1 dikke. Bij een dikke laag heb je meer kans op zakkers. 



Creatieve groetjes,

juf Leej

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..