maandag 1 juli 2013

Aardbeiendessert

Het is weer aardbeientijd! Heerlijk! Omdat ik ook heerlijke aardbeien heb gekregen ging ik vorig week op zoek naar een recept voor een toetje met aardbeien. En..ik vond er eentje! Die kun je hier vinden. Omdat ik niet alle ingrediënten in huis had en vond dat er een beetje te veel suiker in moest, heb ik het een beetje aangepast. Ik heb het voor jullie uitgetypt. Heb er helaas geen foto van gemaakt en dat gaat niet meer lukken ook, want hij is al op!

Aardbeiendessert (voor ongeveer 4 á 5 personen)

Wat heb je nodig?
-          Bakje aardbeien
-          2 zakjes vanillesuiker
-          250 gram mascarpone
-          250 gr ongeklopte slagroom
-          Pak lange vingers
-          Aardbeienlikeur/siroop
-          Aardbeienjam

Werkwijze:
1.       Pak een (oven)schaal en leg daar een bodem van lange vingers erin.
2.       Besprenkel de lange vingers met 10 eetlepels aardbeienlikeur of 5   eetlepels aardbeiensiroop met 5 eetlepels water. (Ik had geen aardbeienlikeur en ook geen aardbeiensiroop in huis, dus heb het met frambozen siroop gedaan en dat was ook heerlijk!)
3.       Klop de slagroom met een zakje vanillesuiker stijf
4.       Klop er de mascarpone en 5 eetlepels aardbeienjam doorheen. (Ik had alleen bramenjam in huis, en dat ging ook prima!)
5.       Schep de helft van de slagroom/mascarpone op de lange vingers
6.       Leg daarop aardbeien, in plakjes gesneden.
7.       Strooi hierover de helft van een zakje vanillesuiker
8.       De rest van de slagroom/mascarpone in de schaal
9.       Weer een laagje aardbeien
10.   Strooi de rest van de vanillesuiker hier overheen
11.   Op laten stijven in de koelkast.

12.   Eet smakelijk!

Verder kun je bij Tante Jannie ook heerlijke recepten vinden. Vorig week heb ik dit recept van haar uitgeprobeerd. Was erg lekker, maar wel heel machtig! En als je nu toch op haar blog bent, zoek dan even haar snailmail freebees op! Voor het geval dat de verveling toe slaat of je bent even toe aan een moment om lekker bezig te zijn zonder al te veel nadenkwerk. Kijk...



Ik ga mijn haaknaald maar weer 's opzoeken. En o ja...er is een super leuke Give-Away voor mensen die van haken houden! Kijk dan maar 's bij Stip & HAAK. (ook weer zo'n leuk blog om te volgen!)

Creatieve groetjes,
juf Leej

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..