dinsdag 9 juli 2013

Sleutelhanger Theepotje (1)

Daarrr zijn we weer! Ik maak tussendoor best wat sleutelhangers. Maar ik ben heel erg van de afwisseling. Het is voor mij een opgave om 5x hetzelfde patroon te haken. Als ik andere blogs lees, zie ik juist dan anderen dat juist heerlijk vinden. Maar dit patroon heb ik nu al 4x gemaakt, ik ken het ondertussen ook uit mijn hoofd. Het theepotje zie je op verschillende blogs verschijnen. Ik zag ze op het blog van Klaske. Super leuk! 

Dit zijn de theepotjes. 






Ik heb er een beetje mijn eigen draai aangegeven, door picots langs de onderkant (bij de 3e toer moet je alleen het achterste lusje meenemen, later haak je langs de voorste lusjes de picots) en langs de rand van het dekseltje te haken. Ik heb Catania-katoen gebruikt of die van de Wibra met haaknaald 3.0. Voor de picots heb ik bijna bij allemaal dunner draad gebruikt (behalve bij de fuchsia roze), acryl en haaknaald 2.0.  Bij de fuchsiaroze heb ik dat met hetzelfde draad (haakkatoen Wibra) gedaan en haaknaald 3.0. 







Eentje was bedoeld voor een cadeautje. Heb ik nog net op de foto kunnen zetten. Ik gebruik ze vaak als decoratie door op het cadeau te plakken of er aan te binden. 


Wil je dit patroon ook haken? Om bij het patroon te kunnen moet je eerst lid worden van deze facebookgroep: Karen's amigurumi creaties. Daar staan héél veel patroontjes op, waaronder het theepotje (staat gewoon als mini-theepotje en niet als sleutelhanger). 

Wil je weten hoe je picots haakt? Kijk dan op deze site, daar heb ik het ook van geleerd! Je hebt er verschillende varianten van, dus maak er iets creatiefs van!

In de toekomst hoop ik nog meer theepotjes te laten zien, want ik heb ook nog een ander patroontje gevonden. En natuurlijk komen er nog meer sleutelhangers! 

1 opmerking:

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..