maandag 2 juni 2014

Recept van de week: Geboortecupcakes (roze)

In m'n gedachten had ik dit bericht vorig week al gepost! Maar ik zie dat dat helemaal niet waar is! Nou..na een week stilte....gaan we deze week weer volop posten!

Ik ben na 8x de serie recepten te hebben geschreven ermee gestopt. Ik ga nu proberen met enige regelmaat een leuk recept op mijn blog te plaatsen. Dit kan een bestaand recept zijn, maar het kan ook zijn dat ik een heerlijke draai aan heb gegeven. De (inspiratie)bron kun je altijd onderaan het bericht vinden. 

Vandaag geboortecupcakes in het roze! En dan wel 'gezond' roze. Ik heb een hekel aan kleurstoffen, daarom een alternatief bedacht. Ik heb ze overigens gemaakt toen mijn kleine nicht werd geboren. 


Geboortecupcakes met roze topping (12x)


Wat heb je nodig?
(cupcakes)
- 125 gram (zachte) roomboter
- 125 gram kristalsuiker
- 125 gram zelfrijzend bakmeel
- 2 eieren
- 1/2 tl vanille-extract
- 3 eetlepels melk

(topping)
- 250 gram roomboter
- 180 gram poedersuiker
- 2 eetlepels frambozen halvajam

Hoe ga je het doen?
(cupcakes)
1. Boter in een beslagkom en een tijdje mixen (hoe langer hoe zachter)
2. Suiker toevoegen en tot een luchtig geheel kloppen.
3. Vanille - extract toevoegen
4. Op lage snelheid mixen en één voor één de eieren er door heen mixen. 
5. Geleidelijk aan het bakmeel er door heen mixen. Mix tot er een glad mengsel ontstaat. 
6. De melk er doorheen scheppen. 
7. Mengsel verdelen over 12 vormpjes in een cupcakebakblik. Bak ze af in 20-25 minuten op 180 graden. 

(topping)
1. Mix de roomboter zacht en zeef de suiker er doorheen. 
2. Daarna ook de jam er doorheen mixen. 
3. Vul de spuitzak met het mengsel, spuit een mooie toef op de (afgekoelde) cupcakes.
4. Decoreren met roze muisjes. 

Eet smakelijk!

Inspiratiebron: kan ik niet meer vinden, ik ga hard zoeken

Smakelijke groetjes,

juf Leej



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..