dinsdag 7 oktober 2014

Poppenkleertjes (1): jurkje

Dit is mijn pop van vroeger. Onze lievelingspop. En met het schevige oogje was het meteen ook de zieligste pop. Uren meegespeeld. Nostalgie! Ik heb maar een beetje poppenkleertjes meer en toch wordt er regelmatig met de pop gespeeld. 


En toen zag ik deze stapel afgedankte kleding liggen, die lag te wachten op een creatief idee. 

Wie wat bewaard...die heeft wat.
Toch?
En opeens wist ik het!


Ik ben aan de slag gegaan met deze stapel kleren en stapel ideetjes in mijn hoofd. Weet je trouwens dat het super makkelijk is om van een oud shirt een poppenjurkje te maken? Weet je dat je veel sneller klaar bent dan dat je een lap stof erbij zou pakken?






Graag wil ik mijn enthousiasme delen. Van het jurkje heb ik een patroontje gemaakt. 

(mochten er problemen zijn met het downloaden..laat het me weten)

Heel veel succes! Laat je niet uit het veld slaan, dit jurkje is super makkelijk te maken. Een leuk klusje als je (nog) niet zo handig bent met het naaimachine. 




Creatieve groetjes,

juf Leej

PS: dit verknipte shirt niet weggooien! Volgende keer laat ik zien wat je er nog meer uit kan maken!



3 opmerkingen:

  1. Oh, wat een liefie! Leuk idee en erg leuk uitgewerkt.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pop zit in ieder geval niet helemaal in haar blootje ;-) Ze heeft een mooi jurkje gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..