vrijdag 16 mei 2014

Tutorial Zaailabels maken

Eerst kocht ik zaailabels. Want het is toch wel handig dat je weet waar wat is gezaaid en dát er gezaaid is. Vooral als je met meerdere personen in dezelfde tuin werkt. Maar ik vond het nogal duur worden. Dus goedkope en super makkelijke oplossing bedacht. Foto's zeggen genoeg denk ik. 

Wat heb je nodig:
* Leeg en schoon boter- of ijsbakje
* Schaar



1.Het bakje in reepjes knippen. Eerst de zijkanten, later de onderkant.



2. Aan één kant puntjes knippen. Daarmee kun je het label makkelijker in de grond krijgen. 



3. Met watervaste stift kun je erop schrijven...


Makkelijk of niet? Mijn labels zijn niet super mooi geworden. Het knipt niet zo makkelijk plus ik had haast. Maar ze functioneren net zo goed!

Creatieve groetjes,
juf Leej

3 opmerkingen:

  1. Lijkt me prima te werken! Goed bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel goed bedacht hoor en het werkt prima zo te zien :-)

    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hrgebruik van een boterbakje. Goed idee. En na het oogsten haal je gewoon de plastic naamkaartjes weer weg uit de uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..