donderdag 4 augustus 2016

Babydekentje

De eerste jaren dat ik haakte, haakte ik nooit een deken. De laatste tijd haak ik de ene naar de andere deken. Ik vind het heerlijk om op de automatische piloot te haken. Zeker in drukke tijden is het een hele ontspanning. Ik vind de Blanket Stitch heerlijk haken...1 vaste, 2 stokjes, 1 vaste, 2 stokjes etc. Ondertussen kan ik praten, nadenken, kijken, eten en reizen. 

Pas ben ik zomaar begonnen aan een babydekentje. Ik wist nog niet voor wie de eigenaar zou worden, maar zo'n dekentje komt altijd wel keertje van pas. Voordat ik de laatste steken kon haken was er al een baby geboren. Een jongen, dus een grijs randje erom heen. 

O ja en snel nog even foto's nemen. 




Voor het patroon moet je hier zijn.

Ik ga gauw verder haken, want moet er nog twee afwerken. 

Creatieve groetjes,
juf Leej

3 opmerkingen:

  1. Ziet er heel leuk uit! Heb de steek nog niet geprobeerd, maar krijg er wel zin in bij het zien van jouw prachtige dekentje!
    Gedachteloos haken is soms alles wat je nodig hebt, lekker relaxed.
    Groetjes,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk dekentje! Soms (of iets vaker dan soms) is het gewoon heerlijk om zo'n haakwerk te hebben waar je niet teveel bij na hoeft te denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dekentje met een leuke steek. Goed idee om alvast aan een babydekentje te beginnen. De baby voor wie het een cadeautje wordt komt vanzelf wel.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..