zaterdag 25 april 2015

Spinazie ovenschotel

Ik kan weer bloggen! Vorig week ging mijn laptop kapot. Drama...had net een leuk blogbericht bedacht.

Maar bij deze....een nieuw recept! Is per toeval ontstaan. Ik was namelijk een spinazie ovenschotel aan het maken, maar ik vond het eind resultaat vrij smakeloos. Naar eigen inzicht er het één en ander in gemikt en hij was me daar toch lekker! Ondertussen al twee keer gemaakt. En nu tijd om te delen...

Hij wint overigens niet de schoonheidsprijs, maar is qua smaak erg lekker!

Spinazie ovenschotel (met Italiaans tintje) voor 2 personen

Wat heb je nodig?
- 450 gram aardappels
- 200 gram kipfilet
- 350 gram (diepvries) spinazie, ontdooid
- 2 tenen knoflook
- 6 cherrytomaatjes
- 100 gram champignons, in plakjes
- 125 gram crème fraiche
- geraspte kaas
- 1 ui
- zout & peper
- Paprikapoeder
- rozemarijn, oregano, tijm en basilicum

Hoe ga je het doen?
1. Schil de aardappels en snij ze in blokjes, kook ze 10 minuten met wat zout, giet ze daarna af en laat ze afkoelen. Ondertussen oven voorverwarmen op 200 graden.
2. Snij de kipfilet in blokjes, breng op smaak met paprikapoeder, zout en peper
3. Snipper een ui en bak die in de pan glazig, voeg knoflook in stukjes toe.
4. Snij champignons in plakjes en bak ze ook mee in de pan.
5. Voeg de kip toe en bak dit rondom gaar.
6. Laat spinazie goed uitlekken en schep hem door het kipmengsel heen.
7. Laat het 5 minuten pruttelen, zodat het vocht goed kan verdampen.
8. Schep daarna de aardappelen er doorheen en vervolgens de crème fraiche.
9. Ga nu met rozemarijn, oregano, tijm en basilicum aan de slag. Ik deed van alles ongeveer 1-2 theeplepels er doorheen. Voeg ook zout en peper toe, naar eigen inzicht.
10. Tevreden over de smaak? Schep het mengsel in de ovenschaal.
11. Snij de cherrytomaatjes in vieren en verdeel ze over de schaal.
12. Bestrooi de schaal met een hoeveelheid geraspte kaas.
13. Zet de schaal in de oven en laat die daar 30 minuten staan.
14. Eet smakelijk!


Tips:
Met deze ovenschotel kun je heel leuk variëren. Probeer vooral zelf uit!

Juf Leej 
 




1 opmerking:

  1. Heb receptje bij deze al opgeslagen want alleen al als ik de ingrediënten lees krijg ik er zin in. Bedankt alvast!

    Fijne zondag, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..