woensdag 16 oktober 2013

Pakketje voor Blauwruitje

Blauwruitje heeft ondertussen haar pakketje ook ontvangen, dus kan ik laten zien wat ik voor haar heb gemaakt. 

Blauwruitje gaf aan dat ze het leuk vond om haar huis in te richten naar de seizoenen met decoratie materiaal. En ze vond mijn haakseltjes leuk. Dus ik ben gaan haken. 

Dit zat er in de doos:


Als eerst het potje. Het dekseltje gaf ik een warm dekentje. Daarbij maakte ik gebruik van het patroon van de haakheksen en karinaandehaak
In het potje deed ik eikeltjes naar het patroon van Lique's handmade.




Bij de herfst horen toch zeker de pompoenen. Een heel makkelijk patroontje vond ik bij Ravelien. Sommige patronen ken ik nu echt wel uit mijn hoofd. 


In het boekje Kleurrijke Cadeautjes Haken stond een patroon van de uil. Ik heb hem in herfstkleurtjes gemaakt. Verrassend resultaat!


En jawel..nog een dier! Hij heeft zwarte bovenkantjes aan de oren, maar hij was beetje moeilijk op de foto te zetten. Vandaar dat ik er 2 foto's van plaats. Patroon vind je bij amigurumitogo. Ik heb het voor mezelf naar het Nederlands vertaald. Mocht je interesse hebben in de vertaling, plaats even bericht, dan regel ik dat je de vertaling krijgt.  



En als laatste de 2 paddestoelen. Een patroon van GrietjeKarwietje. De stippen zijn gemaakt van vilt. O ja, ik heb geprobeerd om stippen met de perforator te maken. Niet doen! M'n perforator ligt in de container. 


Ik verkijk me altijd op de hoeveelheid tijd die je in het haakwerk steekt. Met een eikeltje was je een kwartier tot half uur bezig. Of ik moet niet zo snel haken, dat kan natuurlijk ook. 

Als laatste excuus voor de slechte kwaliteit foto's. Het was zulk somber weer dat het eigenlijk te donker was voor foto's. En het pakketje móést op de post. 

Creatieve groetjes,
juf Leej

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..